Utolsó kommentek

  • Chilifutár: Tisztelt Rosenstein Úr! Gratulálunk, mindig szívből örülünk annak, amikor a munka nyeri el méltó ... (2012.03.25. 21:10) Az Év vállalkozója díj margójára
  • Bogár-Papa: Kedves Tibor! Nem tudom emlékszel e rám (Bogár Imre)vagyok:D Én "csak" szeretettel tudok Rád emlék... (2011.07.02. 21:18) Készülünk a nyárra
  • mamati41: Kedves Tibor! Mindig is szerettem volna megkóstolni egy igazi sóletet. Hát nemrég e recept alapjá... (2011.06.22. 20:38) A mi családi sóletunk
  • Hepci: Március elején az ajánlatból választottam "paprikás csirkét". Szép volt és jó volt, de megmondom ő... (2011.05.04. 22:16) Retro – ahogyan mi gondoltuk
  • cckk: Kedves Tibi bácsi! Elkészítettem a kenyeret, nagyon jó lett! Köszönöm a receptet! Emőke (2011.04.18. 15:24) A Százados úttól a konyhánkig
  • Utolsó 20

Címkék

a (1) anyatej (1) árpagyöngy (1) bácskai (1) belsőség (1) bélszín (1) betűtésztával (1) borsikafű (1) budapest (1) chili (1) chorizo (1) Címkék (1) citromfű (1) costes (1) családi vendéglő (1) csengele (2) csillag (1) csirke (1) curry (1) daragaluska (1) disznózsír (1) egyszerű (1) erdély (1) étel (1) étlap (1) év (1) facebook (1) fakanál (2) flódni (1) főszakács (1) franciás (1) fürjtojás (1) gasztronómus (1) gesztenyés (1) gombóc (1) gundel (1) gyömbér (1) halász (1) halászlé (1) halkocsonya (1) házi nyúl (1) hollandi (1) hortobágyi (1) inez (1) jutka (1) kakukkfő (1) kakukkfű (1) kaliforniai (2) kalla (2) kálmán (2) kapor (1) káposzta (1) karácsony (1) karalábé (1) kaszinó (1) katicabogár (1) kéksajt (1) királynője (1) klubrádió (1) kocsonya (1) kolbász (1) köret (1) körettel (1) kovászolás (1) kugli (1) lecsó (1) lecsőpürével (1) lestyán (1) levendula (1) leves (1) liba (1) libaháj (1) libamáj (2) libanyak (1) libatöpörtyű (1) libazsír (1) lime (1) luca (5) mackó (1) marhapofa (1) mártás (1) medvehagyma (1) menta (2) menükártya (1) metélőhagyma (1) mézes (1) michelin (1) mira (3) motoros (1) nagyszálló (1) nobu (1) nokedli (1) nokedlivel (1) novák (1) nyári (2) olívaolaj (1) őzragu (1) padlizsán (1) paprika (5) paprikás (1) paradicsom (1) paradicsomleves (1) pestó (1) petrezselyem (1) póni (1) pörkölt (3) rántott csirke (1) receptkönyv (1) régi (1) retro (1) rizseshús (1) ruccola (1) rudi (1) sajttorta (1) sárvár (1) sátoros (1) skandináv (1) sólet (3) spárga (4) spirit (1) szájmarketing (1) szakács (1) szauna (1) szilvás (1) szója (1) születésnap (1) szünet (1) tail (1) tarkabab (1) tárkonyos (1) tata (1) tavaszi (1) tejföl (1) tojás (1) töltelék (1) töltött (4) tonhal (1) torta (1) túró (1) új (1) ünnep (1) vaj (1) váncsa istván (1) vargánya (1) vendégház (1) venesz (1) vörös (1) yellow (1) zeller (1) zöldségek (1) zsálya (2) zsidótojás (1) zsíros (1)

Az a bizonyos Mentás töltött paprika

2010.07.24. 22:39 | Rosenstein Tibor | Szólj hozzá!

 

Örömmel hallom vendégeimtől, hogy milyen sokan ismerik már új ételünket, a Mentás töltött paprikát. Nálunk a heti ajánlatunk állandó szereplője a hagyományos Töltött paprika, a nagy sikerre való tekintettel azonban ezt a mentás változatot is kínáljuk majd egész nyáron.
Ez az étel úgy született, hogy egy kedves kollégámat szerettem volna meglepni valami különlegességgel, akiről tudtam, hogy szereti a menta teát. Mindenképpen egy könnyű nyári ételt szerettem volna neki ajánlani, mert máskor is az én ajánlásom alapján szokott ételt választani. Két töltött ételben gondolkodtam, az egyik ez, a mentához kitalált étel volt, a másik pedig a mi nyári Töltött káposztánk.
Kíváncsi voltam, hogyan illik a paradicsomhoz a menta, ezért belefőztem a szószba, és megkóstolva úgy találtam, hogy nagyon is jól passzolnak egymáshoz. Amikor – jól sejtettem – a mentás töltött paprikát rendelte nálam vacsorára kedves vendégem, izgatottan figyeltem a hatást, és a meglepetés nem is maradt el. Annyira ízlett neki, hogy azonnal lefényképezte, föltette a Facebook-ra, és onnan már követhetetlen volt, hogy ki mindenki értesül erről az ételről. Persze vendégem jóízűen el is fogyasztotta, és dicsérő szavaival, valamint a világhálón való megjelenésével máris lendületet adott az új étel karrierjének.
A receptje ugyanolyan, mint a hagyományos Töltött paprikáé, csak a tálalása eltérő.
A mártást friss paradicsomból készítem, ebben fő készre a töltelék, és a mentaszálak a főzés utolsó stádiumában kerülnek csak bele, egyet forralom velük, de nem kerülnek a szósszal együtt az asztalra
.
Hozzávalók 5 adaghoz:
40 deka darált borjúhús
8 deka rizs
1 egész tojás
1 fej vöröshagyma finomra vágva
4-5 szál mentalevél finomra vágva
5 deka vaj, amiben a hagymát megpirítjuk
7 deci házi paradicsomlé
5 db igen nagy (20 cm) tölteni való paprika
kevés petrezselyem, só, bors, szerecsendió (ebből tényleg csak egy árnyalatnyi)
 
A rizst előfőzzük, a hagymát a vajon lepirítjuk és összekeverjük a petrezselyemmel. Fűszerezzük, összekeverjük a hússal, és betöltjük a paprikákba. Mivel az ujjunk nem elég hosszú, ezért a töltéshez én egy fakanál nyelét használom.
Kevés sós vízben, amennyi éppen ellepi a paprikákat, 15 percig főzzük, majd hozzáadjuk a lepasszírozott friss paradicsomból készült paradicsomlevet, cukorral ízesítjük, és további negyed óra alatt készre főzzük. Ekkor kiszedem a paprikákat. A mártásba teszem a mentalevelet, és egyet forralom, majd könnyű, világos rántással tejföl sűrűségűre sűrítem. Ebbe visszateszem a paprikákat – amelyekről közben óvatosan lehúztam a héját -, és rövid ideig állni hagyom.
Mi úgy tálaljuk, hogy a tányér aljára a paradicsommártásból csíkokat öntünk, arra helyezzük a félbevágott paprikákat, és arra is szórunk a frissen, apróra vágott mentából. Néhány darab újburgonya kerül melléjük. A pikáns mártást külön tányérban szervírozzuk, és a vendégek maguk locsolgatják a paprikára, ízlésük szerint.
 
Egyszer azt is elárulom, hogyan készül nálunk a Nyári töltött káposzta.

A bejegyzés trackback címe:

https://rosenstein.blog.hu/api/trackback/id/tr282173785

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása