Utolsó kommentek

  • Chilifutár: Tisztelt Rosenstein Úr! Gratulálunk, mindig szívből örülünk annak, amikor a munka nyeri el méltó ... (2012.03.25. 21:10) Az Év vállalkozója díj margójára
  • Bogár-Papa: Kedves Tibor! Nem tudom emlékszel e rám (Bogár Imre)vagyok:D Én "csak" szeretettel tudok Rád emlék... (2011.07.02. 21:18) Készülünk a nyárra
  • mamati41: Kedves Tibor! Mindig is szerettem volna megkóstolni egy igazi sóletet. Hát nemrég e recept alapjá... (2011.06.22. 20:38) A mi családi sóletunk
  • Hepci: Március elején az ajánlatból választottam "paprikás csirkét". Szép volt és jó volt, de megmondom ő... (2011.05.04. 22:16) Retro – ahogyan mi gondoltuk
  • cckk: Kedves Tibi bácsi! Elkészítettem a kenyeret, nagyon jó lett! Köszönöm a receptet! Emőke (2011.04.18. 15:24) A Százados úttól a konyhánkig
  • Utolsó 20

Címkék

a (1) anyatej (1) árpagyöngy (1) bácskai (1) belsőség (1) bélszín (1) betűtésztával (1) borsikafű (1) budapest (1) chili (1) chorizo (1) Címkék (1) citromfű (1) costes (1) családi vendéglő (1) csengele (2) csillag (1) csirke (1) curry (1) daragaluska (1) disznózsír (1) egyszerű (1) erdély (1) étel (1) étlap (1) év (1) facebook (1) fakanál (2) flódni (1) főszakács (1) franciás (1) fürjtojás (1) gasztronómus (1) gesztenyés (1) gombóc (1) gundel (1) gyömbér (1) halász (1) halászlé (1) halkocsonya (1) házi nyúl (1) hollandi (1) hortobágyi (1) inez (1) jutka (1) kakukkfő (1) kakukkfű (1) kaliforniai (2) kalla (2) kálmán (2) kapor (1) káposzta (1) karácsony (1) karalábé (1) kaszinó (1) katicabogár (1) kéksajt (1) királynője (1) klubrádió (1) kocsonya (1) kolbász (1) köret (1) körettel (1) kovászolás (1) kugli (1) lecsó (1) lecsőpürével (1) lestyán (1) levendula (1) leves (1) liba (1) libaháj (1) libamáj (2) libanyak (1) libatöpörtyű (1) libazsír (1) lime (1) luca (5) mackó (1) marhapofa (1) mártás (1) medvehagyma (1) menta (2) menükártya (1) metélőhagyma (1) mézes (1) michelin (1) mira (3) motoros (1) nagyszálló (1) nobu (1) nokedli (1) nokedlivel (1) novák (1) nyári (2) olívaolaj (1) őzragu (1) padlizsán (1) paprika (5) paprikás (1) paradicsom (1) paradicsomleves (1) pestó (1) petrezselyem (1) póni (1) pörkölt (3) rántott csirke (1) receptkönyv (1) régi (1) retro (1) rizseshús (1) ruccola (1) rudi (1) sajttorta (1) sárvár (1) sátoros (1) skandináv (1) sólet (3) spárga (4) spirit (1) szájmarketing (1) szakács (1) szauna (1) szilvás (1) szója (1) születésnap (1) szünet (1) tail (1) tarkabab (1) tárkonyos (1) tata (1) tavaszi (1) tejföl (1) tojás (1) töltelék (1) töltött (4) tonhal (1) torta (1) túró (1) új (1) ünnep (1) vaj (1) váncsa istván (1) vargánya (1) vendégház (1) venesz (1) vörös (1) yellow (1) zeller (1) zöldségek (1) zsálya (2) zsidótojás (1) zsíros (1)

Ez is vendéglátás? Ez is vendéglátás.

2012.11.13. 20:20 | Rosenstein Tibor | Szólj hozzá!

A költői kérdésen a nyár vége óta töprengek. Akkor történt, a szabadságunk idején, hogy – rendes szokásommal ellentétben – plázázni voltam. Erre egyébként nincs időm, de úgy hozta a helyzet, hogy többször, több bevárlóközpontban is megfordultam, ott volt valami dolgom. Megdöbbentettek azok a tapasztalatok, amelyeket eközben szereztem arról, hogy milyen a plázás vendéglátás.

Amikor a szomszédos Arénában vásároltam a kánikulában, megszomjaztam egy hideg limonádéra – idén nyáron ez volt a kedvenc üdítőm. Felültem az egyik kávézó pultjához, ahol szendvicseket, palacsintákat is árultak. Ültem, ültem, elég sokáig, anélkül, hogy megkérdezték volna tőlem, mit akarok.  A pultos unottan mosogatta a tányérokat, és úgy nézett át rajtam, mint az üvegfalon. Jó tíz perc múlva kezdtem elveszíteni a türelmemet. Akkor kérdezte meg a túloldalról valaki, hogy mit kérek. A limonádé rendelésem blokkslejfnijét a pultos letépte, és unalmából mit sem veszítve, elém tette a limonádét. Megittam, fizettem, és elsomfordáltam. Arról a helyről, ahol a jelek szerint nem szoktak köszönni, és nem kérdezik meg a vendéget azonnal, hogy mit szeretne. Persze ez is vendéglátás, de nekem nem ez a szakma. Hanem az odafigyelés, a törődés, a foglalkozás a vendéggel.

A másik esetem a Camponában történt, a feleségemmel jártunk ott, csekkeket adtunk fel. A nagy melegben megkívántuk a fagylaltot, én meg a hideg limonádémat. Leültünk a postával szomszédos folyosón a bokszok egyikébe, és vártunk vagy 15 percet. Amikor a felszolgáló úriember elénk került, és megkérdezte, mit szeretnénk. További 15 perc múlva kihozta a fagyit, az üdítő lemaradt valahol, aztán eltűnt, soha többé nem láttuk. Rajtunk kívül négy-öt ember ült még ezen a placcon, a kávézó belső helyisége pedig teljesen üres volt. Amikor fizetni a pulthoz indultam, láttam, hogy a személyzet két-három tagja zavartalanul beszélget egymással. A pultos pedig azt mondta nekem, hogy egyedül nem győzi a munkát. Kérdeztem, hová lett a minket kiszolgáló úriember? Azt válaszolta, hivatalos dolga akadt, ezért nem tudott velünk tovább foglalkozni. Már akkor sem értettem, mi lehetett annál hivatalosabb dolga, mint a vendég kiszolgálása? Persze azonnal előjött belőlem a szakma, és tovább kérdezősködtem. Miért tesznek ki asztalokat a folyosóra, ha nem győzik a munkát? Mert a főnök azt mondta, hogy ki kell tenni – ez volt a válasz. Hol a főnök? – kérdeztem. Szegeden.

Kifizettem a fagylaltot, és jó szomjasan, már megint rossz érzéssel kellett elsomfordálnom a felháborodott személyzet elől, mert szólni merészeltem.

Volt persze jó tapasztalatom is a plázákban, de figyelve ezeket a fiatal embereket, nem értem őket. Ha valamit el akarnak érni a következő életben, akkor azért tenni is kell valamit. Például rendesen, odafigyeléssel végezni a munkájukat. Ez a nemtörődömség engem nagyon bántott és bánt a mai napig, mert rossz fényt vet az általam nagyon szeretett szakmámra.

A tulajdonosoknak jobban kellene figyelniük arra, hogy megtanítsák a szakmai követelményeket. Az alkalmazottak addig jogtalanul siránkoznak rossz helyzetük miatt, ameddig nem tanulnak meg tisztességesen bánni a vendéggel, amíg nem tanulják meg közös szakmánk minimális alapjait.


A bejegyzés trackback címe:

https://rosenstein.blog.hu/api/trackback/id/tr944905836

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása